Sunday, July 31, 2011

Puasa pertama dengan Si Dia.

Salam Ramadhan!

Esok, 1 Ramadhan 1432H bersamaan 1 Ogos 2011, akan bermula lah ibadah puasa seluruh umat Islam di seluruh dunia. Tidak terkecuali lah juga diri ini. Tahun ini merupakan tahun pertama saya menjalani ibadah ini bersama insan istimewa bernama suami. Iya, saya teruja.. Melihatkan keterujaanya yang dikontrol2nya juga membuat saya bertambah teruja!Ececeh..En. Asben memang selalu begitu. Suka kontrol hepi, kontrol macho, kontrol malu..semua under kontrol!Eh, tapi perlu diingat yea, saya ni bukanlah seorang Queen kontrol..jangan uols salah paham pulak yea..:)

Dalam pada memikirkan apekah menu yg sesuai utk dijamah di keheningan pagi esok hari utk sahur, En. Asben menyatakan seleranya terhadap ikan masin. Gud idea! teransang juga saraf2 selera di lidah dan tekak untuk bersahur bila terkenangkan si ikan masin sebagai pembuka selera...wahhh!!(kita tunggu esok samada terbuka ke tak yeaa.Heheheehe)

Walau bagaimanapun, saya da ada back up plan. Tempoyak buatan bonda terchenta tersedia di dalam peti sejuk. Telur dadar ngn tempoyak+sambal pun boleh menjilat jari tau kalau kena gayanya..hurmmmmm..=)

Oke, kite tutup citer menu sahur.

Nak share ngan uols, semalam En. Asben saya buat surprise kat saya. Beliau belikan saya perfume yang sangat wangi. Damn sweeeettt!!Alahaiii...cair hati saya dibuatnya. Saya pulak, bila dapat hadiah, senyum sampi ke telinga lah satu hari! Tenkiu Babyy...suka sangat!!En. Asben kata," Saya suka isteri saya wangi2"...ngeeeee~~~ I'm flying without wingss~~~

Smile....keep smilimg...=)

Baiklah, sekian dulu yea.. tata..titi..tutuu...

No comments:

Post a Comment