Monday, September 5, 2011

Aidilfitri 1432H

Salam 7 Syawal 1432H,

Seminggu sudah berhari raya..Aidilfitri kali ini memang berlainan sekali berbanding tahun sebelum2 nie..Riang ria raya 2011 saya bersama En. Asben dan keluarga mertua membawa saya ke negeri pantai timur, Terengganu. Sekian lama, saya hanya tahu raya di Tebuk Haji Dollah (kampung mak) atau di Gombak sahaja. Tak pernah terfikir pun suatu masa saya akan menyambut Syawal tanpa mak dan abah serta adik beradik. Ditakdirkan dengan izin Tuhan siapa sangka begini kesahnya.

Al-maklum saja lah...bila sudah berumahtangga, haruslah suami yg jadi keutamaan kan..Memandangkan ini tahun pertama, kami berbincang dan sepakat tahun pertama ni dimulakan raya bersama keluarga En. Asben. My Mom-in-law pulak nak balik beraya di kampung beliau di Jerteh. Saya ni jenis tak kisah..ape pon boleh! Walaupon hakikatnya saya sangat sedih berjauhan dari keluarga di hari raya!(sob..sob..sob!!menangis dalam hati..)

Namun begitu, tidak dinafikan saya enjoy raya di sana. Lebih-lebih lagi bersama En. Asben tersayang. Berganda2 seronok saya. Kami bertolak ke Batu Gajah (rumah mertua saya) pada hari Ahad bersama adik ipar saya, Na. Bertolak dari Gombak pukul 0400 pm. Perjalanan merentasi PLUS highway lancar dan selamat tiba di bandar metropolitan Batu Gajah jam 0725 pm. Sesampainya kami terus berbuka. Alhamdulillah.

Keesokan harinya, kami bertolak ke Jerteh jam 1200 tengahari. Melalui Lebuhraya Gerik. Menariknya perjalanan kami akan merentasi Tasik Banding. Cantik betul panorama di situ. Tapi kami terlepas susur ke kawasan riadah tasik tersebut.

Seterusnya, lagi keindahan alam kami saksikan di puncak Titiwangsa. Haa..di sini kami sempat berhenti seketika menikmati udara segar pergunungan banjaran tulang belakang semenanjung Malaysia nih.

En. Asben, saya dan my BIL. Thanks to my SIL for taking tis pic

Ahhaaa...lagi pose my BIL..jangan tak tau, si Aiman ni suka bergambar.. Jadi kami layankan aje..haa tengok tu,


ni lagi..



Dan ini pula Wa..my SIL..


Sejuknyer udara kat situ..kata puncak kan, tentu lah sejuk!

Malam raya pertama kami bakar sate di rumah Pak Muda,ngeh..ngeh..ngeh...


Antara indiividu lain yg berusaha keras memastikan semua dapat makan sate yang siap dibakar ialah....



Kesempatan cuti raya bukan semata-mata beraya saja. Sempat juga kami bersiar-siar selain kunjung mengunjung saudara mara. Haaa..mcm jalan-jalan bulan madu pula. Heheeee. Tapi itu saya ceritakan di entry berikutnya ya..
To be continued...

No comments:

Post a Comment