Friday, December 17, 2010

Suamiku Imamku..

I feel so touching bile tengok pic nie...-Allah jadi saksi,seluruh langit dan bumi. .


Hurmm...minggu ke-6 bergelar isteri!


Segalanya berlalu dgn sgt pantas rasanya. Sekelip mata jer da 6 minggu. Owh, bkn lah senang rupanya nk menggalas tanggungjawab sbg seorg isteri ni..and,bkn aku sorg jer isteri yg berkerja..org laen pn sama..tp yg nyatanya dn aku pasti sgt, semuanya aku rasa perkara baru.. Menyedari aku ni bkn la wanita yg baek apatah lagi sempurna, so aku pn try my best to make myself clear about my roles n responsibility as a WIFE ( mungkin as a mother in future - mana lah tau ada rezeki cepat menimang cahaya mata..wowww!!!weeeeee!!)


Antara perkara2 basic lg asas yg aku perlu semat, semadi dan abadikan dlm jiwa ragaku ialah.....


a) Taat pd sang suami terchenta

Means that, 'ur order is my command'. paham x? Buat jer apa yg suami suh selagi x bertentangan dgn ajaran Islam.


b) Setiaaaa....lalalaaalaa

Means that, kalu ada jejaka2 laen termasuk ex-ex bf nk nk add kat fesbuk or, ajak YM ker...boleh terus nyahkan mereka...straight awayyyy


c) Masak-memasak

Hah,tis is very essential and fundamental. Bagi aku laa, being a wife, mmg patut n patut sgt tau masak-memasak. Walopon sgt tak tau masak, it shud not be a reason. Antara laen impian aku adalah nak jamu suami makan hasil 'air tangan' aku..(hehehe..tinggi kan semangat aku!ouch!!) walopon setiap hari aku motivate diri utk sediakan makan malam buat suami sekembalinya dr opis...siyes weh penattt...n stresss!!wut da heck!huh!tp demi suami ku tolak tepi semua itu..(tp smlm aku damn exhausted plus headache)


d) Suamiku Imamku

Hmmm...:-) yang ni aku rasa syahdu sket sbb bila solat diimamkan oleh suami yg kita taat,setia n masakkan untuknya...part dia doa kat "Rabbana hab lana min azwajina wa zurriyatina qurrata a’yun, waj’alna lilmuttaqina imama"- aku berazam nak lahirkan zuriat untuknya....(semoga diizin Allah s.w.t..insyaAllah..) Cukop la kot aku menulis2 hasrat hatiku di sini..till i see u again...


"Ya Allah,berkatilah bahtera rumahtangga kami. Peliharalah dr kejahatan manusia, jin atau sesiapa pun jua. Hindarilah kami dr mala petaka dan mara bahaya. Sesungguhnya kami tiada daya upaya menentang apa pun yg Kau datangkan pada kami. Hanya kepada-Mu lah kami berserah dan hanya Kau lah sebaik-baik pelindung.."


-Wassalam-

No comments:

Post a Comment